2019年春ドラマのネタバレ感想

ドラマ集団左遷!!3話ネタバレあらすじ感想!~下剋上ドラマには必要不可欠!?~

テレビドラマ「集団左遷!!」3話が放送されました!

集団左遷の3話を見た方からは、真山副支店長に対するツイートが多数上がていましたね!

スパイだと疑われている真山が、3話ではどんな行動を起こしたのでしょうか?

真山副支店長を愛でるドラマとは一体どういう意味!?

2話のネタバレ感想は↓

ドラマ集団左遷!!2話ネタバレあらすじ感想!~頑張れとは言ってはいけない!?~テレビドラマ「集団左遷!!」2話が放送されました!集団左遷の2話が放送されましたが、今は頑張れとは言ってはいけないという言葉が衝...
  • キャスト相関図
  • 3話ネタバレ・あらすじ
  • 話まとめ・判明したこと
  • 話の感想と予想
  • 3話Twitterの反応

ガッツリ書いていきます!

ドラマ「集団左遷!!」1話~最新話はParaviで見逃し配信中です。登録後30日以内に解約すれば料金はかかりません。契約・解約の詳しいやり方はこちら

原作もU-NEXTなら31日間以内に解約で無料で600ポイントもらえるのでかなり安く読めてしまえます。詳しい方法はこちら

「集団左遷!!」キャスト相関図

*https://www.tbs.co.jp/shudan-sasen/chart/より出典

詳しいみどころキャスト詳細解説は↓

ドラマ『集団左遷!!』のキャストあらすじ・みどころ・原作を徹底解説!TBSより放送される福山雅治さん主演の2019年春ドラマ『集団左遷!!』このページでは初回放送日時、放送局 ...

「集団左遷!!」3話の公式あらすじ

突然、片岡(福山雅治)ら蒲田支店の面々の前に姿を現した横山常務(三上博史)。1ヶ月でプラス7億円という結果を出した彼らに横山は「大いに期待しています」と言って去っていく。

そんな中、滝川(神木隆之介)は横山と初対面であるはずの真山(香川照之)の態度に疑問を抱く。

すっかり息巻く片岡だが、突然、支店統括部の宿利部長(酒向芳)から廃店が決まった小平支店の残務整理に人員を回してほしいと命じられる。この大切な時期にと困惑する中、滝川はやたらと本部の肩を持つ真山に、彼が本部のスパイではないかと疑いの目を向ける。

そんな中、大口の顧客で真山の担当である「田口るみビューティーサロン」の田口るみ社長が夫・孝一とともに30億円もの融資の相談に蒲田支店を訪れて来る。決まれば廃店回避へと大きく前進するとあって色めき立つ片岡だったが…。

https://www.tbs.co.jp/shudan-sasen/story/より引用




「集団左遷!!」3話のネタバレあらすじ

真山は本部のスパイ!?

蒲田支店に横山が現れます。

何でここにいるか尋ねる片岡。

すると横山は1ヵ月でプラス7億円という結果を残した片岡を拍手して褒めます!

本部の横山とは初対面の蒲田支店の行員達は、横山が現れたことに非常に驚きます。

横山に挨拶する真山はじめ蒲田支店の行員達。

蒲田支店の行員達に「大いに期待しています!」と言い、横山は帰って行きます。

「釘を指しに来たんでしょうね」と真山が言い、横山を見送りに行きます。

真山と横山が話しているのを滝川が見て、真山の様子がおかしいことに滝川が気付き、真山に対して疑問を抱きます。

 

廃店予定の大口顧客を今のうちに本部に移すように会議で提案する横山。

 

片岡が真山に「田口ビューティーサロンに行って下さい」とお願いします。

ただ、真山は田口ビューティーサロンに行くことを渋ります。

横山に褒められたことで、さらにやる気になった片岡に、支店統括部の宿利部長から連絡が入ります。

廃店が決まった小平支店の残務整理に人員を10人ほど回してほしいと。

こんな大事な時期に、廃店の残務整理に人員を回すなんて考えられない!と蒲田支店では困惑します。

本部に掛け合いに行くという片岡に、真山だけはやたらと本部の肩を持ちます。

そんな真山を見て、滝川は今までの情報が本部にだだ漏れしてるのがおかしいと。

そして、「真山が本部のスパイなのでは?」と疑います。

30億の融資

真山と滝川が言い争っている中、蒲田支店に真山が担当する田口るみビューティーサロンの社長・田口るみが、夫を連れて訪れます。

最新美容機器を導入するために、30億円もの大口の融資の相談に来たと。

予想外の大口の融資の相談に、片岡達は興奮し、この融資が決まれば廃店回避へ大きく前進すると考え、渋る真山を説得します。

そして、30億の融資を「蒲田支店が頑張らせて頂きます」と片岡が言います。

 

残務整理に来た蒲田支店の行員達。

 

そんな中、宿利が蒲田支店に現れ、「蒲田支店の大口顧客は本部が引き継ぐことになった」と、関係書類を持ち出そうとします。

「これではノルマが達成できない」と片岡が進言するが、「本部の決定だ」と言われます。

 

これからどうするのか行員達に聞かれる片岡は、「田口るみビューティーサロンが本部の大口顧客から漏れているから、まだチャンスはある」と言います。

担当の真山にお願いしますが、真山は「田口るみビューティーサロンには、融資しない」と言います。

急激に売上を伸ばしているのが気になるから、どうしてもと言うなら、売上の実態調査をしてから融資するか決定させてほしいと。

「もしかしたら、田口るみビューティーサロンが不正しているかもしれない」と言い、真山は定時だからと帰っていきます。

 

田口るみビューティーサロンをなぜ残したのか聞く宿利に、「あそこは大丈夫だ」と横山が言います。

1枚10万のビューティーパスポート

岩盤浴で三嶋社長と話す片岡。

なぜ、三嶋食品を立ち上げたのか片岡が聞き、三嶋も片岡になぜ銀行員になったのか聞き、お互い語り合います。

 

田口るみビューティーサロンを訪れた片岡は、「社長に会いに来たのでは?」と店の前で会った夫から言われます。

ホストクラブで楽しむ田口るみを訪れた片岡は、「売上のことでお聞きしたい」と言うと、「一切やましいことなんかない」と田口るみは言い切ります。

三友銀行が無理なら他の銀行に行くと。

他の銀行は取引したくて、ビューティーパスポートを買ってくれるが、三友銀行だけは1枚10万円のビューティーパスポート買ってくれてないと言われます。

ビューティーパスポートの購入を迫られる片岡。

 

家に帰った片岡は、ビューティーパスポートを妻にプレゼントします。

 

翌日、真山に田口るみビューティーサロンの調査をちゃんとやっているのか疑う片岡。

蒲田支店を出る真山を片岡が尾行します。

そこに残務整理から抜けて来た滝川が合流します。

滝川と話してる間に真山を見失います。



田口るみビューティーサロンの不正

電話で田口るみビューティーサロンの売上に問題がないか調査をお願いする片岡。

そこに真山が現れ、小平支店の残務整理の応援が欲しいと連絡があったと。

 

田口るみビューティーサロンを訪れる片岡の妻。

大行列に驚きます。

 

花沢と滝川が田口るみビューティーサロンの融資が進んでいないことを話します。

 

再び真山の後を尾行する片岡。

花を持った真山は蒲田総合病院を訪れます。

 

そんな片岡に田口るみから連絡が入り、田口るみの元を訪れる片岡。

なぜ融資がおりないのか、田口るみが怒ります。

融資がおりないなら他の銀行に行くと。

 

家に帰った片岡は、エステに行ったという妻から、田口るみビューティーサロンのことを聞きます。

「予約がいっぱいで取れないから、お客さんが詐欺じゃないか?」と言っていると。

 

翌日、田口るみビューティーサロンの調査結果を聞く片岡。

売上が急激に伸びたのは、ビューティーパスポートの過剰販売だと言われます。

「やはり不正があったのか?」と疑う片岡。

そこに真山が訪れ、「片岡も自分を疑っているのか?」と言います。

それから、お互いの言いたいことを言い合う片岡と真山。

最後に、田口るみビューティーサロンは、ビューティーパスポートの過剰販売をしていると調査結果を渡す真山。

そんな片岡に田口るみから連絡が入ります。

 

田口るみの元を訪れた片岡は、融資のことを再度聞かれます。

片岡が「質問が1つある」と言うと、田口るみの携帯がなり、慌てて帰ります。

本部のスパイは・・・

田口るみビューティーサロンの前に、多数の報道陣が押し寄せます。

真山を探し蒲田支店に急いで来た片岡でしたが、真山は有給で休みだと知ります。

田口るみビューティーサロンの過剰販売の記事が掲載されている週刊誌を見て、どうするんだと慌てる片岡。

田口るみの夫が蒲田支店に訪れ、片岡に謝罪します。

実は真山からビューティーパスポートの過剰販売をやめるよう言われていたと話します。

そして、田口るみを助けてほしいと。

 

真山は入院している妻の元を訪れます。

退院したら、真山に仕事をいっぱいできるように頑張ると妻が言います。

それが今の目標だと。

 

妻との面会を終え、ロビーの椅子に座っていると、そこに片岡が訪れます。

妻の病気のことを片岡に話す真山。

「田口るみビューティーサロンの融資もなくなった」と真山が言います。

「まだ諦めたくないから、蒲田支店の存続のために、最後まで頑張りましょう!」と片岡が言います。

すると、真山がいっぱい仕事ができるように、自分も頑張るのが今の目標だと妻に言われたから、「何もしないわけにはいかない!」と真山が言います。

そして1つだけ考えがあると。

何も聞かず「その作戦でいきましょう!」と片岡が言います。

いつも自分とは考えが逆だから聞かなくてもわかると。

 

田口るみビューティーサロンを訪れ、再建計画案を提案する片岡と真山。

「それよりも最新機器を導入するための30億の融資をして!」と言う田口るみに、「蒲田支店は融資できない」と片岡が伝えます。

再建計画案を見る田口るみ。

田口るみビューティーサロンは本部の見落としだと思っていた片岡に、「今回のスキャンダルを本部が知っていたら、稟議書の通し片は1つしかない」と真山が言います。

 

本部の宿利を訪れる片岡。

「スキャンダルを起こした田口るみビューティーサロンには融資できない」と言う宿利に、田口るみビューティーサロンがまずいことを知っていて、蒲田支店に報告しなかった宿利のミスだと上に報告すると脅す片岡。

そして、再建計画案と稟議書を見るようにお願いします。

横山に何もしないでくれと言われたことを真山は片岡に話します。

そして、蒲田支店にやはりスパイがいると疑う片岡と真山。

 

悔しがる横山。

 

スパイのことを考えながら、「誰だ!」と叫び走り続ける片岡。

屋上で電話する花沢に、「あなたがスパイだったんですね」と言い現れる片岡。

ドラマ集団左遷!!4話ネタバレあらすじ感想!~予期せぬ言葉に人は恐怖する!?~テレビドラマ「集団左遷!!」4話が放送されました!4話の集団左遷を見た方々からは、花沢さんに泣けた!という声が多数あがっています...




「集団左遷!!」3話まとめ・判明したこと

・横山が訪れた時の態度と、やたら本部の肩を持つ真山を、滝川は本部のスパイだと疑う。

・真山の顧客の田口るみビューティーサロンの社長・田口るみが、30億円の融資の相談のため、蒲田支店を訪れる。

・融資の話しを進めようとする片岡に対し、売上の急激な上昇が気になるから調査をしたいから、その結果が出るまでは融資できないと真山が言う。

・田口るみビューティーサロンは、ビューティーパスポートの過剰販売という不正を行っていた。

本部のスパイは真山ではなく、花沢だった。



「集団左遷!!」3話の感想と予想

今回の3話のラストでは、本部のスパイが花沢だったということが判明しましたね。

滝川から疑われていた真山は違うとは思っていましたが、やはり怪しいと思っていた花沢でした!

ただ、本部のスパイがこうもあっさりと見つかるとは予想していなかったので、ちょっと肩透かしを食らった気分にはなりましたね~。

もしかしたら、4話ではスパイと判明した花沢から、何か面白い展開が用意されているのではないでしょうか?

横山とどういった繋がりがあるのか、なぜ本部のスパイになったのかなど、まだまだ気になる要素はありますからね!

その辺りが、4話では判明するのではないかと予想しています。

 

また、ずっと疑われ続けていた真山は、3話でようやく疑いが晴れました。

疑いが晴れただけでなく、妻の入院の真相も判明しましたし、ラストには片岡とともに頑張る姿まで披露したのには驚きましたね!

まさか、ここまで一気に変貌を見せるとは(笑)。

 

ただ、こういった下克上ドラマには、スパイだったり、真山のように一変するような人物がいないと成り立たないですからね!

変貌を遂げた真山と、スパイだと判明した花沢が、4話以降どう絡んでいくのかが楽しみですね~!

4話も見逃せない展開になると思いますよ。

ドラマ集団左遷!!4話ネタバレあらすじ感想!~予期せぬ言葉に人は恐怖する!?~テレビドラマ「集団左遷!!」4話が放送されました!4話の集団左遷を見た方々からは、花沢さんに泣けた!という声が多数あがっています...




「集団左遷!!」3話Twitterの反応




Paraviで「集団左遷!!」動画を無料で見る方法

「集団左遷!!」の1話~最新話動画を見るにはParaviに登録する必要があります。

ParaviではPC,スマホ,タブレット、TVで視聴可能です。

そして、登録後30日以内に解約すればお金はかかりません。(もちろん月額925円(税抜き)を払って、そのまま会員を続けても問題ありません。)

そのやり方を詳しく説明いたします。

以下はスマホの画面の画像ですが、PCでも基本的には同じです。

Paravi登録方法

まずコチラからParavi公式サイトにアクセスします。

画面に表示される「まずは30日間無料体験」「無料体験はこちら」のいずれかをタップします。

メールアドレス・日経ID・Twitter・Yahoo!ID・Facebook・Google

のいずれかから自分が持っている既存のアカウントあるいは、メールアドレスをどれか一つを選びタップします。

Googleは殆ど方が持っているので選ぶと簡単ですね。

氏名や生年月日など必要情報を入力し、スクロールしていきます。

支払い方法を選びます。

何故無料期間なのに支払い方法を選ぶの?

A.無料体験期間中にレンタル商品を購入する場合や、無料体験が終わった後に「Paraviベーシックプラン」の利用手続きをスムーズにするため、事前に決済情報の登録をお願いしています。支払い情報を登録しても、無料体験の期間中に月額利用料が発生することはありません。無料体験期間中に解約しても、料金の請求は一切ありません。

利用規約およびプライバシーポリシーに同意する」の左枠にチェックを入れ、

登録して続ける」をタップします。(画像ではドコモ払いと書かれていますが、選んだ支払い法によって表記は変わります)

そして、支払い方法の必要項目を入力して登録すれば完了です。

あとは、30日以内に解約すれば無料です。

その先は、視聴機器によってParaviの無料アプリで視聴できます。

無料アプリを使えば、ダウンロードしておくことも可能ですので、自宅のWi-Fiなどであらかじめダウンロードしておけば、外出先でも携帯料金を気にする心配はありません。

Paravi解約方法

右上の「ログイン」をタップし右上の「メニュー(横3本線)」をタップします。

ログインが表示されていなければ、そのまま「メニュー」をタップしてください。

すると表示される枠の中の「アカウント情報」をタップしてください。

契約プランの確認・変更・解約」「プラン解約」の順にタップしていきます。

そして

STEP1/3「解約を続ける

STEP2/3 下にスクロールして「解約する

の順にタップしていけば解約完了です。

解約ページの場所さえ分かれば、この通りにやれば簡単に解約できます。

なるべく安く原作「集団左遷」を読む方法

合法で漫画「集団左遷」をなるべく安く読める方法をお教えします。

それはズバリU-NEXTを使うことです!

U-NEXTでは初回登録時に600ポイント貰えます。月額がかかりますが、無料期間内に解約すれば月額はかかりません。

集団左遷は864円なので、ポイントを使えばかなり安く読めちゃいますね。

U-NEXTで安く「集団左遷」を読む方法

リンク先の「まずは31日間無料体験」をクリックすると登録ページにいけます。

U-NEXTは登録後、31日間無料です。月額制ですが31日以内に解約すれば料金がかかることはありません。

FODプレミアムと違い、登録方法の指定はありません。ケータイ支払いに対応しているので登録も簡単にすることができます。

FODプレミアムでは月合計1300ポイントも貰えますが、残念ながら「集団左遷」は扱っていないようです。

U-NEXTで貰えるポイントは600ポイントです。継続すれば毎月1200ポイント入ってきます。

U-NEXTもFOD同様、他にも対象雑誌読み放題、見放題作品8万動画見放題など、このドラマ以外にも楽しめる至れり尽くせりの内容になっています。

当ページ下の方にU-NEXTサイト内の「電子書籍の場所」を説明してありますので、わからない人は参考にしてみてください。

FODプレミアムと合わせて沢山無料で読んじゃってください。

とりあえず、31日間無料登録だけしても損はないと思いますよ。

電子書籍の場所

ピンクで囲っている3本線のメニューアイコンをタップします。

するとカテゴリ一覧が出てきますので下にスクロールすると「コミック・書籍」というカテゴリがあります。

それをタップすると「Book Place」という電子書籍サイトに行くのでそこから好きな本を選べばポイントで読むことができます。

eBookJapan

eBookJapanは、ポイントが貯まりやすいので沢山本を購入したいのであればeBookJapanで買うことをオススメします。

2019春ドラマネタバレ感想記事とキャストあらすじまとめ記事

*本ページの作品や配信に関する情報は記事投稿日時点の情報となります。最新の情報は各公式サイトにてご確認ください。

POSTED COMMENT

  1. Reina より:

    Right here is the right blog for anyone who really wants to find out about this topic.
    You understand so much its almost tough to argue with you
    (not that I personally will need to…HaHa). You certainly put a brand new spin on a topic that’s been written about for decades.
    Excellent stuff, just great!

    Here is my homepage 마사지 추천

  2. Violette より:

    Using Public Pastes to Promote Your Blog
    A great way to get traffic to your web site is by using pastes.
    By having regular posts on your blog or forum, people are able to see your updates
    in a quick and easy manner. As you may have noticed, there are many times where someone adds
    you on Facebook and other social networking sites without
    even realizing it. If this happens to you, do not let it go unchecked.
    Send them to your pastes and share your short links
    with others using social pasting software.

    Social bookmarking tools enable users to search for and
    instantly open up links to any web page. So if a user searches for “basketball hoop” in Google and he or she types in the
    search box “basketball hoop”, then your post on your blog or webpage will appear in front of them and be
    ready for reading or printing. The great thing about this system is that it can be
    incorporated into your personal web pages so that you are able to put
    a custom and unique url for each post which makes it easier for readers
    to find what they are looking for.

    Public pastes allow users to search for something specific or just browse through a large list of pastes.
    When using public pastes, it is important that you provide the description of what the post is about as well
    as a title. The title of your post will be what appears under the public post while the domain names should be provided
    to make it easy for people to insert them into their search engines.

    To save time with domain searches, it’s recommended that you submit your
    domain name and paste the paste code on your public post which will
    ensure that your domain name will appear along with the post title and description.

  3. Benito より:

    Greetings! Very helpful advice within this article! It
    is the little changes which will make the most important changes.
    Thanks for sharing!

    Feel free to visit my page – pastes

  4. Charity より:

    Hurrah! After all I got a blog from where I be capable of in fact get useful data regarding my study and
    knowledge.

    Feel free to surf to my web blog – crypto wallet

  5. Ingrid より:

    Sie können auch können auch kaufen erhalten Boni auf müssen vieles von Ihrem bereits bestehende Punkte.

    Take a look at my homepage sfcwiki.info

  6. Carolyn より:

    Sind zeitgenössische Teilnehmer gelangweilt mit Original Edition von Roulette, Blackjack und Poker?

    My web-site – Faires Spiel

  7. Maribel より:

    Wonderful beat ! I wish to apprentice while you amend your site, how can i subscribe for a weblog website?
    The account aided me a acceptable deal. I were tiny
    bit familiar of this your broadcast provided shiny transparent idea

    my site 샵인샵 무인커피머신

  8. 210879 931630Woh I enjoy your articles , saved to favorites ! . 778546

  9. Beatriz より:

    Hey just wanted to give you a quick heads up.
    The text in your article seem to be running off the screen in Opera.
    I’m not sure if this is a format issue or something to
    do with web browser compatibility but I figured I’d post to let you know.
    The layout look great though! Hope you get the issue resolved soon. Kudos

    Also visit my web blog … https://essaywriting2meservice.com/

  10. Luciana より:

    I love your blog.. very nice colors & theme. Did
    you design this website yourself or did you hire someone to do it for you?
    Plz answer back as I’m looking to construct my own blog and would like to find out where u got this from.

    many thanks

    Feel free to surf to my web site … Learn Crypto

  11. Cecil より:

    Hi, of course this paragraph is genuinely fastidious and I have learned lot of things from
    it about blogging. thanks.

    Have a look at my webpage binary options strategy

  12. Hulda より:

    What a data of un-ambiguity and preserveness of precious
    knowledge concerning unexpected feelings.

    my web page – custom assignment help

  13. Jewell より:

    Hey just wanted to give you a quick heads up. The words in your content seem to be running off the screen in Ie.

    I’m not sure if this is a formatting issue or something to do with browser compatibility but
    I thought I’d post to let you know. The design look great though!
    Hope you get the problem fixed soon. Kudos

    My homepage rent gigolo (https://nuralabidae.com/ways-to-begin-raising-a-child-your-children-much-better)

  14. Tanesha より:

    Forex worth movements are usually not that totally different from hurricanes when it comes to forecasting.
    As a trader, you need to remember the above series as the Fibonacci series that’s
    major to a variety of things in nature, together with forex price movements.
    The above examples illustrate the fact that forex traders face the
    toughest ordeal in predicting the numbers of the value movements.
    Although the reply was obvious within the above case, it showcases an necessary function of how
    predictions in forex buying and selling work. Lorenz Butterfly
    Impact (which became a part of Chaos Theory later), because it excludes all predictions.
    Lorenz was liable for exhibiting that the initial circumstances of a hurricane were highly sensitive and managed by a large number of variables,
    making it doable that even just a little butterfly could
    flap its wings close to it and ship it on a diametrically opposite observe.
    He had been researching on the weather and was making an attempt to foretell events such
    as hurricanes when he found the Butterfly Effect.

  15. 614450 151096You produced various good points there. I did a search on the subject and identified most people will have exactly the same opinion with your weblog. 756996

  16. Heriberto より:

    Hello there! I know this is kinda off topic but I
    was wondering if you knew where I could get a
    captcha plugin for my comment form? I’m using the same blog platform
    as yours and I’m having problems finding one? Thanks a lot!

    Here is my web site; Sell My House Fast Online Quote

  17. sbo より:

    634011 288823 warning Dont any of you men and women ever take me to CiCis pizza! There food looks offensive!|Urban_Elegance| 701856

  18. Fidel より:

    Hi, its good paragraph about media print, we all understand
    media is a fantastic source of data.

    Here is my homepage; slot88 asia

  19. Augustina より:

    สล็อตแมชชีนมีคุณสมบัติเยอะแยะที่ทำให้ได้รับความนิยมในกลุ่มผู้เล่น ประการแรกใช้งานง่าย ผู้เล่นเพียงแค่ใส่เงินเข้าไปในเครื่องแล้วกดปุ่มเพื่อเริ่มเกม ไม่มีกฎระเบียบด้านทักษะ ด้วยเหตุดังกล่าวใครๆก็เล่นได้ ประการที่สอง สล็อตแมชชีนเสนอรางวัลที่ต่างกันมากมายก่ายกอง ผู้เล่นสามารถชนะเงินสด เกมฟรี หรือรางวัล ประการที่สาม สล็อตแมชชีนเล่นได้ง่ายรวมทั้งเร็ว

    my web-site; คาสิโนเว็บตรง

  20. 981624 70325Hello! I merely want to make a enormous thumbs up with the amazing information youve here during this post. We are returning to your blog for additional soon. 232233

  21. Larry より:

    It’s very eay to find out any topic on net as compared to books, as I found this article att ths
    web site.

    My webpage – dating service

  22. Paige より:

    Does your website have a contact page? I’m having problems locating it but, I’d like to shoot you an email.
    I’ve got some creative ideas for your blog you might be interested in hearing.
    Either way, great site and I look forward to seeing it grow over time.

    Also visit my site – insurance (insurance.ra6.org)

  23. Tammi より:

    Hi, I do believe this is an excellent website. I stumbledupon it 😉 I may come back once again since i have book marked it.
    Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and
    continue to guide other people.

    Here is my homepage essaywritingservice

  24. -glock 17m より:

    488018 464108Right after study a number of the websites on your personal internet web site now, i truly like your indicates of blogging. I bookmarked it to my bookmark website list and will also be checking back soon. Pls consider my web-site likewise and tell me what you consider. 728305

  25. Julianne より:

    My partner and I absolutely love your blog and find most of your post’s to be exactly I’m looking
    for. Do you offer guest writers to write content for you?
    I wouldn’t mind composing a post or elaborating
    on a lot of the subjects you write regarding here. Again,
    awesome blog!

    Here is my page – magic wand

  26. Leonor より:

    It’s not my first time to go to see this website, i am browsing this website dailly and take fastidious
    data from here everyday.

    Here is my blog :: off info (tinyurl.com)

  27. 654316 846591Wow that was strange. I just wrote an incredibly long comment but soon after I clicked submit my comment didnt appear. Grrrr nicely Im not writing all that over once again. Regardless, just wanted to say great weblog! 187250

  28. Layla より:

    If you wish for to improve your know-how only
    keep visiting this website and be updated with the newest news posted here.

    My website 대구광역 출장샵

  29. Archie より:

    Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video
    to make your point. You clearly know what
    youre talking about, why throw away your intelligence on just posting videos
    to your weblog when you could be giving us something informative to read?

    My web site; asian dating

  30. Jerome より:

    Wow that was strange. I just wrote an very long comment but
    after I clicked submit my comment didn’t appear. Grrrr…
    well I’m not writing all that over again. Anyways, just
    wanted to say wonderful blog!

    Also visit my site :: sex toy store

  31. Sharon より:

    Hi there every one, here every person is sharing these know-how, therefore it’s good to read this blog, and I used
    to visit this blog everyday.

    Have a look at my website :: click here

  32. 324970 894742youve gotten an important weblog right here! would you wish to make some invite posts on my weblog? 286550

  33. Judson より:

    Hello excellent website! Does running a blog similar to this require a great deal of work?

    I’ve no expertise in computer programming but I had been hoping to start my own blog
    in the near future. Anyhow, if you have any recommendations or
    techniques for new blog owners please share. I understand this is off subject but I simply wanted to ask.

    Cheers!

    Here is my page – Judi Bola Online

  34. Jacquie より:

    video bokep indonesia viralvideo bokep indonesia terbaruvideo bokep jepang subtitle indonesiafree download
    video bokep indonesia live
    bokep indonesia terbaruvideo indonesia bokepvideo viral bokep indonesiaxxx video bokep indonesiavideo bokep artis indonesiavideo bokep indonesia live

  35. James より:

    I needed to thank you for this fantastic read!! I definitely loved
    every little bit of it. I have got you book-marked to look at
    new things you post…

    Also visit my web-site: Bottle Warmer

  36. Sherita より:

    I aam resally impresseed wkth your wrriting skoills aand alkso wioth thee lwyout oon ylur blog.
    Is tbis a paid thwme orr ddid youu custmize itt yourself?
    Anyway keewp upp thee excellent quality writing, itt iis rare tto seee a nice bllog lik ths onne today.

    my wweb ppage :: uusi nettikasino

  37. Lachlan より:

    You really make it seem so easy with your
    presentation but I find this topic to be really something that I think I would never understand.
    It seems too complicated and very broad for me. I am looking forward for your next post, I’ll try to get the hang
    of it!

    Here is my web site :: socket organizer

  38. Aundrea より:

    We’re a group of volunteers and starting a new scheme in our community.
    Your website offered us with valuable information to work on. You’ve done a
    formidable job and our whole community will be thankful to you.

    Visit my homepage – Gel pens

  39. Cecila より:

    I’m gone to inform my little brother, that he should also pay a visit this weblog
    on regular basis to take updated from most up-to-date news
    update.

    Here is my website; Luggage Set

  40. Shad より:

    Amazing blog! Do you have any helpful hints for aspiring writers?
    I’m hoping to start my own site soon but I’m a little lost on everything.
    Would you suggest starting with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many choices out there
    that I’m completely overwhelmed .. Any ideas? Thanks a
    lot!

    Feel free to surf to my blog :: 쏘걸

  41. Rich より:

    Why users still make use of to read news papers when in this technological globe all is
    presented on net?

    my blog post :: transcription services

COMMENT

メールアドレスが公開されることはありません。